Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10669
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorERGİN, Gülen-
dc.date.accessioned2023-10-02T06:16:26Z-
dc.date.available2023-10-02T06:16:26Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/10669-
dc.description.abstractGenel olarak değerlendirilecek olursa örgütler için günümüzde globalleşme ve sürekli farklılaşan dış çevre koşulları nedeniyle yenilik ve değişimlere adapte olabilmek büyük önem taşımaktadır. Bu durumda örgütsel inovasyon kavramını ön plana çıkarmaktadır. Yaratıcılık kurumların farklı fikirler ortaya koyma gücünü ifade ederken, inovasyon ise örgütlerin yeni ürün ya da hizmet, yönetim süreci ve düşünceleri teşvik etmesiyle alakalıdır. Örgütlerin yaratıcılık ve yenilikçilik kapasitesi, performansının önemli bir göstergesi haline gelmiş, rekabet avantajı elde etmede önemli bir unsuru olmuştur. Örgütlerin tüm bunları gerçekleştirebilmeleri çalışanların inovatif çalışma davranışı göstermeleri ile ilgilidir. Çalışan davranışlarının nedenlerini açıklamada kullanılan bir diğer kavram da psikolojik iyi oluştur. Psikolojik iyi oluş kişinin kendi yaşamı ve duygularını nasıl algıladığı ile alakalıdır. Kişinin sahip olduğu kapasitesini etkin kullanabilme kabiliyeti olarak da tanımlanabilen psikolojik iyi oluş seviyesinin fazla olmasının, kişinin yaşamını her açıdan pozitif etkilemesi beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı eğitim kurumları açısından personel güçlendirme faaliyetlerinin işlevselliğini arttırmak ve öğretmenlerin psikolojik iyi oluşları ve inovatif çalışma davranışı bağlamında yenilikçi öğretim teknikleri ile öğrencilere yaklaşmaları okullardaki eğitim-öğretim sürecinde etkinlik ve verimlilik süreci ile gelecekteki çalışmalara katkı sağlamaktır. Araştırmanın amacına yönelik olarak öncelikle konuya ilişkin literatür taraması yapılmış sonrasında ise araştırma kısmına geçilmiştir. Bu çalışma eğitim sektöründe yapılmış olup örneklemini İlkokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Anket 407 kişiye uygulanmış olup bunlardan 364’ü öğretmen 37’si yöneticidir. Çalışmada nicel ve açıklayıcı bir araştırma modeli uygulanmıştır. Personel güçlendirmenin inovatif çalışma davranışına etkisinde psikolojik iyi oluşun aracılık etkisinin incelenmesi için öncelikle vi psikolojik iyi oluşun psikolojik güçlendirmeden etkilenmesi için basit regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Ardından basit regresyon analizi ile psikolojik güçlendirmenin inovatif çalışma davranışına olan etkisi ele alınmıştır. Son olarak psikolojik güçlendirmenin ve psikolojik iyi oluşun inovatif çalışma davranışı üzerindeki etkisi çoklu regresyon ile incelenmiştir. Bağımsız değişken olan personel güçlendirme; psikolojik güçlendirme ve yapısal güçlendirme boyutlarından meydana gelmektedir. Kurulan model için psikolojik güçlendirme puanının toplam, doğrudan ve dolaylı etkisi anlamlı olup dolaylı etkinin anlamlı ve %1.6 olarak hesaplanması dolayısıyla psikolojik Güçlendirme puanının İnovatif Çalışma Davranışı etkisinde kısmi aracılık etkisi olduğunu söylemek mümkündür. Yapısal Güçlendirmenin inovatif çalışma davranışı üzerindeki etkisinde psikolojik iyi oluşun kısmi aracılık etkisi anlamlıdır; ancak %0.9 olarak hesaplanmış olup çok düşüktür.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.titlePERSONEL GÜÇLENDİRMENİN İNOVATİF ÇALIŞMA DAVRANIŞINA ETKİSİNDE PSİKOLOJİK İYİ OLUŞUN ARACI ROLÜ VE BUNA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10559744.pdf2.06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.