Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10656
Title: ÖĞRETMENLERĠN DUYGU DÜZENLEME GÜÇLÜKLERĠ ĠLE SINIF YÖNETĠMĠ ÖZYETERLĠĞĠ ARASINDAKI ĠLĠġKĠNĠN ĠNCELENMESİ
Authors: İmran GİRGİN
Issue Date: 2023
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalıĢmada öğretmenlerin duygu düzenleme güçlükleri ile sınıf yönetimi öz-yeterlikleri arasındaki iliĢkiyi araĢtırmak amaçlanmıĢtır. AraĢtırma nicel araĢtırma modellerinden iliĢkisel tarama yöntemiyle yapılmıĢtır. ÇalıĢma evreni Tekirdağ ili SüleymanpaĢa ilçesinde yer alan öğretmenlerdir. AraĢtırmaya Tekirdağ ilinde farklı kademelerde çalıĢan 352 öğretmen katılmıĢtır. Örneklemin belirlenmesinde basit rastlantısal örnekleme yöntemi kullanılmıĢtır. Veri toplama aracı olarak Gratz ve Roomer (2004) tarafından geliĢtirilen Yiğit ve Guzey (2017) tarafından Türkçe‟ye uyarlanan DERS-16 kısa ölçeği ve Tschannen-Moran ve Woolfolk-Hoy tarafından geliĢtirilen, Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçe‟ye uyarlanan öğretmen öz-yeterlik ölçeğinin sınıf yönetimi öz yeterliği alt boyutu kullanılmıĢtır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon ve regresyon analizleri SPSS 22 programı kullanılarak yapılmıĢtır. AraĢtırma bulguları; sınıf kademesiyle duygu düzenleme güçlüğü arasında negatif, sınıf yönetimi öz-yeterliği arasında ise pozitif yönlü bir iliĢkinin olduğunu göstermektedir. Yani sınıf kademesi arttıkça öğretmenlerin duygu düzenleme güçlükleri azalırken, sınıf yönetimi öz-yeterlikleri artmaktadır. Gelecekteki araĢtırmalarda bu bulguların altında yatan nedenler araştırılmalıdır
URI: http://hdl.handle.net/11547/10656
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10557975.pdf1.6 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.