Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10493
Title: DATÇA VE BODRUM BELEDĠYELERĠ’NĠN COVID-19 PANDEMĠSĠ SÜRECĠNDEKĠ INSTAGRAM PAYLAġIMLARI ÜZERĠNE BĠR ÇALIġMA
Authors: BURGAZ, Gökçe
Issue Date: 2023
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Ġnternet teknolojileri kamuoyunun davranıĢlarını etkileyen bir devrim yaratmıĢtır. Tek yönlü iletiĢim kurmayı sağlayan geleneksel iletiĢim araçları, internet teknolojilerinin geliĢimiyle yerini çift yönlü iletiĢimi mümkün kılan sosyal medyaya bırakmıĢtır. Sosyal medya; ekonomiden sağlığa her alanda etki yaratan, topluluk oluĢturan birincil araç haline gelmiĢtir. Bu durum, belediyelerin de bu etkileĢim ağına katılmasına yol açmıĢtır. Özellikle solunum ve temas yoluyla bulaĢabilen COVID-19 pandemisiyle temassız iletiĢim yöntemlerine yönelim daha çok artmıĢtır. Virüsün yayılımının azalması ve kontrol altına alınması için uygulanan izolasyon süreci gündelik yaĢamın online ortama adapte edilmesine yol açmıĢtır. ĠletiĢim teknolojilerinin dijital ortama taĢınması yaĢanan izolasyon sürecine daha kolay alıĢmayı mümkün kılmıĢtır. Ġzolasyon, Ģehirde yaĢayan halkın yazlık, köy gibi seyrek yerleĢime sahip olan bölgelere göçmelerine neden olmuĢtur. Bu noktada dijitalleĢmeyle birlikte gidilebilecek destinasyonlar araĢtırılarak, daha önce deneyimlemiĢ kiĢiler ile iletiĢim kurmak ve gitmek istenilen yerler hakkında daha çok bilgi edinebilmek mümkün olmuĢtur. Belediyeler artan turist sayısıyla birlikte COVID-19 ile ilgili tedbirleri hatırlatıp, güncel bilgileri sunmak ve farkındalık oluĢturma görevlerini üstlenmelidir. Bu noktada yaĢanan kriz sürecini baĢarıyla yönetebilmek için dijital ortama ihtiyaç duyulmuĢ, fiziksel ortamın dıĢında geniĢ kitlelere ulaĢabilmek, bilgilendirmek, istekler, ihtiyaçlar ve Ģikayetlerinden sorumlu olan belediyelerin sosyal medyayı kullanmalarının önemi ortaya çıkmıĢtır. Pandemide güncel, profesyonel, çekici ve uluslararası arena da herkes tarafından anlaĢılabilir içeriklerin oluĢturulması gerekmektedir. Sosyal medyanın sunduğu içerik oluĢturma çeĢitliliğinden faydalanarak, hashtag, konum, reels özelliklerini kullanıp daha çok kiĢiye ulaĢmak mümkündür. Pandeminin neden olduğu kriz vi sürecinde doğru ve açık bir iletiĢim ortamı yaratmak gerekmektedir. Yerel yönetimler tarafından atılan adımlar gerek sosyal belediyecilik anlayıĢı gerekse ekonomik kalkınma açısından fırsat sunmaktadır. Kısıtlamaların etkisiyle her alanda ekonomik yönden zor bir sürecin yaĢanması da kaçınılmazdır. En büyük zorluğu yaĢayan sektörlerden biri de kuĢkusuz turizm sektörüdür. Bu noktada turistik alanlarda alınan önlemler, güncel bilgiler, virüse karĢı alınmıĢ tedbirler çerçevesinde yapılan konser, tiyatro gibi çeĢitli iletiĢim çalıĢmalarını profesyonel bir Ģekilde yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekecek içerikler ile duyurmak çok önemlidir. Bu kapsamda yazlık beldeler Datça ve Bodrum Belediyelerinin resmi Instagram hesaplarından 2020 yılı boyunca paylaĢtığı 12 aylık içerikleri karĢılaĢtırmalı olarak içerik analizi yöntemiyle incelenmiĢtir. Belediyelerin COVID-19 pandemisi sürecinde yaĢanılan kriz ortamında, sosyal medya uygulaması olan Instagram hesaplarını destinasyon pazarlaması unsurları çerçevesinde kriz iletiĢimine yönelik tutumları ve halkla iliĢkiler stratejilerini sosyal medya paylaĢımlarına ne kadar yansıttıkları araĢtırılmıĢtır. AraĢtırma sonucunda Belediyelerin Instagram paylaĢımlarında COVID-19 pandemisi ile ilgili tetikleyici bir gündem yönetimi yapılmadığı fakat kayıtsız bir tutum sergilemedikleri tespit edilmiĢtir. PaylaĢımlar karĢılaĢtırıldığında Bodrum Belediyesi, Datça Belediyesi‟ne oranla nicelik ve nitelikte büyük oranda daha başarılıdır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10493
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10530162.pdf4.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.