Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10420
Title: AVRUPADA SANAT EĞİTİMİNİN AKREDİTASYONU ÇALIŞMALARI
Issue Date: 2022
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Akreditasyon, bir kurum veya kuruluĢun belirlenen standartlar çerçevesinde yeterliliğinin saptanması sürecidir. Belirli bir kalite seviyesini sağlayan akreditasyon, birçok farklı sektörlerde uygulanabilmektedir. Dünyada ve Avrupa‟da eğitim kurumlarının uluslararası kabul görmüĢ standartlar ile kurumun imajını geliĢtirmesi amacıyla yoğun olarak akreditasyon çalıĢmaları uygulanmaya baĢlanmıĢtır. Eğitimde akreditasyon, kurumun belirlediği standartlarda eğitim kalitesi ve kurumsal niteliklerin uyuyulup uyulmadığını inceleyerek kalite güvencesi ve iyileĢtirme amacıyla yapılmaktadır. Akreditasyon kurumları tarafından geliĢtirilmiĢ olan standartlara göre eğitim kalitesi gözden geçirilmektedir. Sanat ve tasarım eğitimi sürecnde, sanat eğitim programlarını geliĢtirmek ve mesleki geliĢim satandartlarını korumak amacıyla, müfredat, öğrenim stili ve ihtiyaçaları açıĢından oluĢan kalite geliĢtirme standartlarına göre yapılmalıdır. Sanat eğitimde akreditasyon görevleri belli baĢlı dernekler tarafından yapılmaktadır. Bu çalıĢmada akreditasyon çalıĢılmalarına kaynak oluĢturmak maçıyla Avrupa‟da benzer çalıĢmalarla meĢgul olan kuruluĢlar incelenmek suretiyle, Türkiye‟de sanat ve tasarım eğitimi yapan kurum ve kuruluĢların akredite edilme süreçleri ve standartlarının saptanaması incelenmiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/10420
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10507809.pdf898.88 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.