Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10300
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorELAMAN, Sezer-
dc.date.accessioned2023-09-13T08:02:46Z-
dc.date.available2023-09-13T08:02:46Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/10300-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İş Stresinin Yaşam Memnuniyeti ve İş Doyumuna Olan Etkisinin bazı demografik değişkenlerle birlikte incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi, İstanbul ili Avrupa yakası merkez ilçelerinden seçilen 98 kadın 217 erkek olmak üzere toplam 315 Beden Eğitimi ve Spor öğretmeninden oluşmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada Beden Eğitimi ve Spor öğretmenlerinin iş stres düzeylerini belirlemek Özdayı (1990), A. Furnham ve M. Payne’nin ortaöğretim öğretmenlerine uyguladıkları is stresi ölçeğini Türkçe’ye çevirmiş, Türk toplumundaki sorunlara uygun birkaç madde ilave ederek yeniden düzenlemiştir. Bu araştırmada kullanılan 41 maddelik is stresi ölçeği, iş tatmin düzeylerini belirlemek için Akkamış (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan 20 maddelik “Minesota İş Tatmin Ölçeği”, Akın ve Yalnız (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan 20 maddelik “Yaşam Memnuniyeti Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25 programı kullanılarak yapılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin iş stresi, yaşam memnuniyeti ve iş doyumu düzeylerinin yaş, mezun olunan bölüm, gelir düzeyi, çalışma süresi, kurumda çalışma süresi ve çalışılan okul düzeyi tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile; cinsiyet, eğitim durumu, çalışılan okul türü t-testi ile analiz edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak iş stresi ve iş doyumu ölçeği alt boyutlarından dışsal doyum düzeyi eğitim durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık göstermektedir. Çalışma sürelerine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermektedir. Okul türüne göre anlamlı düzeyde v farklılık gösterirken iş stresi, toplam iş doyumu ve içsel doyum alt boyutu okul türüne göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemektedir. İş stresi ve içsel doyum okul kademesine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterirken yaşam memnuniyeti, toplam iş doyumu ve dışsal doyum düzeyi okul kademesine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemektedir. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin iş stresi düzeylerinin işten alınan doyumla arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.titleBEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN İŞ STRESİNİN YAŞAM MEMNUNİYETİ VE İŞ DOYUMUNA OLAN ETKİSİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10492918.pdf1.1 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.