Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10299
Title: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN YAŞADIKLARI ETİK İKİLEMLERİN MESLEKİ MOTİVASYON VE BAŞARI ALGILARI ÜZERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ: BAKIRKÖY ÖRNEĞİ
Authors: KARAKUŞ, Ömer
Issue Date: 2022
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu araştırmada Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin yaşadıkları etik ikilemlerin mesleki motivasyonlarına ve başarı algılarına etkisi bazı demografik özelliklerle birlikte incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir araştırma olacaktır. Araştırmanın evrenini İstanbul İli Bakırköy İlçesi Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki devlet ve özel okullarda görev yapan %12.4’ü (n:33) kadın ve %87.6’sı (n:234) erkek olmak üzere 267 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin okullarda yaşadıkları etik ikilemleri ölçmek amacıyla Erdoğan (2018) tarafından geliştirilen “Okullarda Etik İkilem Ölçeği (OEİÖ)”, Beden eğitimi öğretmenlerinin başarı algısını ölçmek amacıyla Erdoğan (2013) tarafından geliştirilen “Başarı Algısı” ve Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki motivasyonlarını ölçmek amacıyla Köse vd. (2021) tarafından geliştirilen “Öğretmen Mesleki Motivasyonu Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi SPSS 25 programı kullanılarak yapılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin etik ikilem, mesleki motivasyon ve başarı algısı düzeylerinin cinsiyetlerine, okul türüne, eğitim durumu ve mezun oldukları okul türüne göre bir farklılık gösterip göstermediği t-testi ile; yaş, okul düzeyi, gelir durumu, iş yerinde çalışma süresi ve kıdeme göre ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile analiz edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak cinsiyete göre, mesleki motivasyona, meslek süresine okulda çalıştığı yıla ve çalışılan okul düzeyine göre mesleki motivasyonda anlamlı fark bulunmuştur. Etik ikilem ve başarı algısında yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, okuduğu bölüm, gelir düzeyi, meslekteki çalışma süresi, okulda çalıştığı süre vi ve okul türü değişkenlerinde anlamlı fark bulunamamıştır. Etik ikilem ile başarı algısı ve mesleki motivasyon alt boyutları arasında negatif yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Başarı algısı ile mesleki motivasyon alt boyutları arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10299
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10492902.pdf2.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.