Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10296
Title: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Authors: KALAYCI, Kudret Deniz
Keywords: Okul Öncesi Eğitim,
Öğretmen adayları
, Öz Yeterlilik
Algı
Issue Date: 2022
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Okul öncesi dönem, çocukların eğitim hayatına adım attıkları ilk kurumlardır. Bu nedenle bu kurumlarda alacakları eğitimler hayatlarının geri kalan kısmını doğrudan etkilemektedir. Bu kurumlarda çocuklara eğitim verenler ise okul öncesi öğretmenliği eğitimini almış kişilerdir. Bu bağlamda ilgili öğretmenlerinin öz yeterlilik inançları ve algıları çocuklara sunacakları eğitim açısından son derece önemlidir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ve bu inançlar bağlamında taşıdıkları algı araştırılmaya çalışılmıştır. Araştırma bir nicel çalışmadır. Araştırmada verilerinin toplanmasında “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları Ölçeği” ve ölçekle birlikte eş zamanlı olarak uygulanan “Okul öncesi eğitim benim için …………….. gibidir. Çünkü …………………………………” şeklinde bir algı formu kullanılmıştır. Araştırmaya 200 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara bakıldığında öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançlarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu bilgiye ek olarak öğretmen adaylarının öz yeterlikleri ile yaş, cinsiyet, öğrenim görülen okul türü, sınıf düzeyi, akademik not ortalaması ve bu bölümün seçilme nedenleri arasında bazı alt boyutlarda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Bu bilgilere ek olarak öğretmen adaylarının “okul öncesi öğretmenliğe” yönelik taşıdıkları öz yeterlilik inançları ve bu inançlar bağlamında oluşan algılarından elde edilen bulgularda ise en fazla metaforun “Olumlu Duygu” teması bağlamında üretildiği tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının hem okul öncesi öğretmenliğe yönelik öz yeterlik inançlarının yüksek olması hem de üretilen metaforların “Olumlu duygu” temasında fazla olması öğretmenlerin öz yeterlilikleri ile algıları arasında bir ilişki olduğunu göstermektedir
URI: http://hdl.handle.net/11547/10296
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10492399.pdf880.81 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.