Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10218
Title: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖRSELLEYİCİ ÇOCUKLUK YAŞANTILARININ VE BAĞLAMA STİLLERİNİN BORDERLİNE KİŞİLİK ÖZELİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
Authors: PUSMAZ, Batuhan Mikail
Keywords: Örseleyici Çocukluk YaĢantıları
Borderline KiĢilik Özellikleri
Bağlanma Stilleri
Issue Date: 2023
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu araĢtırmanın amacı üniversite öğrencilerinin örseleyici çocukluk yaĢantılarının ve bağlanma stillerinin borderline kiĢilik özellikleriyle ile iliĢkisinin incelenmesidir. Borderline KiĢilik Envanterinden alınan sonuçlara göre borderline kiĢilik özellikleri mevcut olan kiĢilerin bağlanma stillerini, çocukluk çağı olumsuz yaĢantılarını ölçmek ve borderline kiĢilik özellikleri olmayan kiĢiler ile iliĢkilerin anlamlı bir düzeyde farklarını incelemek araĢtırmanın temel problemidir. Bununla birlikte bağlanma stillerinin, Örseleyici çocukluk yaĢantıları ve borderline kiĢilik özellikleri arasındaki aracı etkisine bakılacaktır. AraĢtırma Ġstanbul da Üniversite okuyan 18-24 yaĢ arası 180‟i (%44.8) erkek, 222‟si (%55.2) kadın toplam 402 öğrenci ile gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırma kapsamında “Demografig Bilgi Formu”,“Çocukluk Çağı Olumsuz YaĢantılar Ölçeği(ÇÇOYÇ)”, “Borderline KiĢilik Envanteri” ve “ĠliĢki Ölçekleri Anketi” kullanılmıĢtır. Ġstatiksel veriler SPSS 25 programına aktarılmıĢ ve elde edilen verilere dönük analizde. “Pearson Korelasyon analizi”, “ANOVA”, “bağımsız örneklemler T Testi” yapılmıĢtır. Aracı rol analizi için PROCESS 3.5 Makrosu kullanılmıĢtır. Yapılan çalıĢmada Çocukluk çağı olumsuz yaĢantılarının borderline kiĢilik özellikleri ile iliĢkisi açısından anlamlı ve pozitif düzeyde iliĢkisi bulunmuĢtur. Aynı Ģekilde bağlanma tarzlarının çocukluk çağı olumsuz yaĢantıları ile borderline kiĢilik bozukluğu arasındaki kısmi aracı rolü saptanmıĢtır. Örseleyici çocukluk yaĢantıları yetiĢkinlik dönemlerinde psikopatolojilere neden olabileceğinden, örseleyici yaĢam öyküsü bulunan çocukların uzman bir kiĢi tarafından desteklenerek becerilerinin ve yetkinliklerinin geliĢtirilmesi ve örseleyici çocukluk yaĢantılarını önlemeye yönelik çalıĢmalar önemlidir. Bu sebeple ailelerin ve kurumların bu konuda bilinçlendirilmesi ve farkındalığın artırılması gerekmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10218
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10561882.pdf1.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.