Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10039
Başlık: Bir Eylem Araştırması: Edebiyat Gruplarının İlköğretim Öğrencilerine İngilizce Öğretiminde Kullanımı
Yazarlar: KÖKLER, Dilek
Yayın Tarihi: 2019
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Bu eylem araştırması ilköğretim öğrencilerinin İngilizce derslerinde edebiyat gruplarının kullanılmasının öğrencilere iş birliği, farklı bakış açıları kazanma, yetenekleri ortaya çıkarma, öz güven geliştirme, iletişim ve düşünme becerilerini geliştirme, kelime haznesi oluşturma ve ayrıntıları yakalama açısından katkılarını gözlemlemek ve bu çalışmayı uygularken İngilizce öğretmenlerinin karşılaşabileceği olası zorlukları saptamayı hedeflemiştir. Bu çalışma, 2018-2019 akademik yılının ikinci döneminde İstanbul’da özel bir ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, İngilizce düzeyleri başlangıç seviyesinde olan 18 ilköğretim üçüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışma verileri araştırmacı günlüğü, yarı yapılandırılmış görüşmeler, değerlendirme ölçütleri, öz değerlendirme listeleri ile öğretmen gözlem günlüğünden oluşmaktadır. Bu çalışmanın sonuçları edebiyat gruplarının ilköğretimde İngilizce derslerine uygulandığında öğrencilerin okudukları otantik hikâyelerin düşünme, tartışma ve yorum yapma becerilerinin gelişmesine ve bu hikâyelerin içerdikleri kavramlar ile oluşan edebiyat gruplarında çalışan öğrencilerin de öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu alma noktasında ilerleme kaydettiği gözlenmiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/10039
Koleksiyonlarda Görünür:Untitled

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
411.pdf337.95 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.