Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10127
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorS. Merve, İlbak Tahmaz-
dc.date.accessioned2023-08-28T11:06:53Z-
dc.date.available2023-08-28T11:06:53Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/10127-
dc.description.abstractModa, rekabete bağlı olarak etkili pazarlama tekniklerinin kullanıldığı bir sektördür. Sektör küresel pazarda önemli bir paya sahiptir ve hızlı tüketim anlayışını benimsemektedir. Tüketimi hızlandırabilmenin en etkili yolu hedefi olan insan topluluklarını harekete geçirecek yöntemler kullanmasından geçer. Bu yöntemlerin temelini ‘ideal insanı yaratma’ olgusuna dayandırır. Kişileri etkileyen, içgüdelerini tetikleyen ‘tipler’ yaratarak, onlara benzemenin önemini vurgulayacak önermelerde bulunur. Bu sistem, reklam, televizyon, sinema gibi sektörler ile birlikte çalışarak yürütülür. Sistem pazarlama tekniği açısından istenilen sonuçları vermekle beraber, sosyolojik açıdan toplumu yıpratan, bir kısım insanı ötekileştiren, anoreksiya gibi rahatsızlıklara yol açan yan etkiler üretmektedir. Bu çalışma sektörün stereotip üretimini ve bu tekniğin toplumsal sonuçlarını incelemeyi amaçlamıştırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.titleStereotiplerin Moda Sektöründeki Etkileri ve Toplumsal Sonuçlaritr_TR
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
498.pdf2.6 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.