Abstract:
Özel eğitimin bir grubu olan otizm spektrum bozukluğu gösteren bireylerin
eğitimleri gelişimsel açısından oldukça önemlidir. Bu çocukların eğitiminde
kullanılan önemli eğitimsel araçlardan bir de etkinlik çizelgeleridir. Gelişen teknoloji
özel eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitimlerinde de önemli katkılar sunmaktadır.
Geleneksel etkinlik çizelgeleri yerine tablet tabanlı etkinlik çizelgesi ile yapılan
uygulamanın etkililiği araştırmanın amacıdır. Bunun için İstanbul ilinde bir özel
eğitim kurumunda eğitim gören iki öğrenci katılımcı olarak belirlenmiştir.
Araştırmanın bağımlı değişkeni olarak 3 hedef davranış (tişört giyme, el yıkama ve
uçak yapma ve boyama) belirlenmiştir. Araştırma modeli tek denekli deneysel
desenlerden ABC desenine göre tasarlanmıştır. Uygulama sonucunda tablet ile
yapılan etkinlik çizelgelerinin dosya ile yapılan etkinlik çizelgelerine göre daha etkili
olduğu belirlenmiştir. İlerideki çalışmalarda tablet ile yapılan etkinlik çizelgelerinin
kullanımında etkili olabilecek farklı değişkenlerin etkisi araştırılabilir.