DSpace@İHÜ

ON THE ROAD TO HEAVEN: AN EVALUATION OF SPIRITUALITY IN THE WORKS OF JACK KEROUAC

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Atamal, Cüneyd
dc.date.accessioned 2019-05-22T10:38:00Z
dc.date.available 2019-05-22T10:38:00Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/2011
dc.description.abstract Bu tez çalışmasında Jack Kerouac’ın maneviyat anlayışı iki önemli romanında, Yolda’da (On the Road) ve Desolation Melekleri’nde (Desolation Angels) incelenmiştir. Jack Kerouac, açık saçık, ahlakdışı ve değersiz yazılar yazıyor diye suçlanagelmiştir. Yolda’nın yayınlandığı zamanlardaki edebiyat eleştirmenleri bu kitaptan da edebi bir eser olarak bahsedilemiyeceğini belirtmişlerdir. Yolda hakkındaki bütün değerlendirmeler aşağılayıcı, dışlayıcı ve küçültücüydü. Hiçkimse kitabın yüksek manevi içeriğinden ve yazarın manevi dünyasından bahsetmemiştir. Halbuki Yolda oldukça ruhaniydi ve yazarı ailevi ve milli olarak içinde bulunduğu inanç dünyasının dışındaki diğer dini ve tasavvufi değerlerle irtibat halindeydi. Kerouac’ın diğer eseri Desolation Melekleri de gel gitleriyle yazarın ruhani yolculuğunun rotasını veren kendisinin derin maneviyat anlayışının bir kanıtıydı. Fakat bu kitap daha sonra, 1965’de basılmıştı ve Kerouac kendi açıklamalarıyla ve yapılan söyleşilerle artık daha çok tanınıyordu ve kendisi hakkında yapılan yorumlar gerçeklerden ve Kerouac’ın inanç dünyasından fazla uzak değildi. Fakat Yolda zamanının tam bir günah keçisiydi. Zamanın bütün kötülükleri ya bu romandan geliyordu, ya da romanın yazarının sözde “isyankar” hayat anlayışından kaynaklanıyordu. Jack Kerouac’ın maneviyat anlayışı belirli bir dine ait olmadığı gibi herhangi bir inanç akımına da uymuyordu. O bütün inanç sistemlerini Hristiyanlık ve Budizm örneğinde olduğu gib birbirleri ile çelişmelerine rağmen kalben kabul etmişti. Fakat birçoklarına göre o katıksız bir Katolikti. Ben bunun da doğru olmadığını bu tezde ispatlamaya çalıştım. Eğer o iddialar doğru olsa idi kendisi diğer dinleri ve manevi değerler sistemlerini araştırmada bu kadar istekli olmazdı. Sadece Katoliklik hakkında söylemler geliştirebilirdi. Ama o sadece sırf Hristiyanlığı içine alacak bir çalışma bile yapmaya yanaşmamıştı. Kendisi daima eksik olan şeyin peşinden gidiyordu ve bu da açıkça anlaşılacağı üzere gerçek manada maneviyattı. Diğer bütün uğraşlar birer detaydı veya ikincil meşguliyetlerdi. Esas olan, esas peşinde olduğu maneviyatın ta kendisiydi. Ve Kerouac, bu aradığını romanlarında yazdığı gibi zaman zaman bulmuştu. Bu anlar sadece bir dine ait ruhani anlar değildi. Hatta araştırıldığında Kerouac’ın esas kendi orijinal anlayışının yanında İslami motiflerin de olduğu bir maneviyatın zaman zaman vuku bulduğu görülebilecektir, çünkü yazar kendisinin derin bağlarla bağlı olduğu Katolikliğe rağmen herhangi bir dinin savunucusu değildi. O sadece maneviyatın bir savunucusuydu. Bunun bir kanıtı da Yoldadır, çünkü bu kitap basıldığındıa doğru dürüst bir roman olduğu bile kabul edilmemişti ama içindeki bütün detaylar hep maneviyat çemberinde dönüp duruyordu. Ve bu romana yapılan zamanının kurumsal karşı çıkmaları ve dini itirazları çok açıktı. Yolda farklı şekillerde gösterildiği gibi başından sonuna kadar yazarın manevi duyguları ile doludur. Bu maneviyat herhangi bir dine bağlı değildir. Fakat Desolation Melekleri’nde belirli dinlerin etkileri açıkça görülür. Hristiyanlık ve Budizmin etkileri açık açık görülürken, İslamiyetin etkisi açıkça belirtilmemiştir. Yolda da konu olarak doğrudan maneviyat ile ilgilenmez—tabii ki adı konmamış arayış dışında, ancak kitabın tamamının verdiği duygu, kelimelerin ve yazarın oluşturduğu hava okuyucuyu maneviyat ile sarar. Yazarın girişimleri, kelimelerle birlikte yeryüzünde de başdöndürücü hızla, delice yol almalar, aşkınlığın söylemi ile bir anlam ifade etmektedir. Kerouac bunu kelimelerle, imalarla, şive ve ses titreşimleri ile, kelime çeşitliliği ile, sonsuz kelime hazinesi ve bitmek bilmeyen enerjisi ile becerir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Maneviyat tr_TR
dc.subject Tasavvuf tr_TR
dc.subject Beat Kuşağı tr_TR
dc.subject Jack Kerouac tr_TR
dc.subject Spirituality tr_TR
dc.subject Mysticism tr_TR
dc.subject The Beats tr_TR
dc.subject Jack Kerouac tr_TR
dc.title ON THE ROAD TO HEAVEN: AN EVALUATION OF SPIRITUALITY IN THE WORKS OF JACK KEROUAC tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.description.abstractol In this thesis study, Jack Kerouac’s spirituality is investigated in his two important novels: On the Road and Desolation Angels. Jack Kerouac had been accused of writing indecent, obscene, and worthless. The literary critics of the time of publishing of On the Road, find the book also not to mention as literary work. All the comments about On the Road were derogatory, pejorative and belittling. Nobody mentioned the book’s highly spiritual content and the author’s thought sphere, philosophy and spirituality and mysticism. In fact On the Road was highly spiritual and the author was really in relationship with mysticism and other religions other than his familial and national involvement. And Kerouac’s another book, Desolation Angels was proof of his deep understanding of spirituality with giving his discourse on notion of his spiritual road with highs and lows. But that book was lately published in 1965 and Kerouac was well known so far with his other explanations and interviews, so the comments were not so far from the reality and then the Kerouac’s spirituality. But On the Road was scapegoat of its time. All the negativity of the time was emerging from the novel, or the novel’s author’s so called “rebellious understanding of life”. Jack Kerouac’s spirituality is not suitable to a certain religion or a spiritual sect. He had accepted all of them by heart in spite of their paradoxical position as in Buddhism vs. Christianity (at least on reincarnation matter). But many think he was devoted Catholic. I argued also this is not a true comment in this thesis. If that allegation was true he wouldn’t so keen to investigate other religions or spiritual thought systems. He could only make some improvisations on Catholicism. Yet he even didn’t make any pure investigation solely on body of Christianity. He always searched what he thought was missing, and that was purely spirituality. The other concerns were only details, collateral involvements. The core, the essence of his search for was the spirituality itself. And he found that spirituality from time to time as it is written in his different novels. These moments were not only possess certain religion. Then, one could even find some Islamic spirituality, without Kerouac’s authentic considerations because he was not an advocator of a certain religion in spite of his deep concern of Catholicism. He was only a champion of spirituality. The proof was also his novel On the Road because it is not even accepted as a decent novel at the publication time but all the details in the book rounding around spirituality. And institutional reaction moreover religious rejection was obvious on the face of the current criticism at that time. On the Road from the beginning to the end filled with author’s spiritual concerns which are defined in various ways. This spirituality is not really related to any religion. But in Desolation Angels the religious concerns are much visible. The attachment of Christianity and Buddhism is obvious while effects of Islam are not exposed. On the Road is not dealing with spirituality directly—apart from an unnamed quest, but overall tone with aura encompasses the reader with spirituality. The author’s attempts, madly mobility with words along with earthly movement make sense with transcending voice. Kerouac makes this by words, connotations, intonations, variations of words, with a brilliant word reservoir, and with his immense energy. tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber 1 tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber 83 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster