Abstract:
Bu çalışmanın amacı farklı veri madenciliği modelleri kullanarak,
öğrencinin dershanede aldığı eğitim programına göre katılım süresi, branş
dersleri parametrelerine göre üniversiteye yerleşme durumlarını irdelemek,
sonuç ve önerilerde bulunmaktır.
Bu amaçla, son yıllarda geniş kullanım alanı olan “veri madenciliği”
yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Veriler genel olarak ve ayrı ayrı bazı
kümeler halinde incelenmekte ve gerekli sonuçlar çıkarılmaktadır.
Birinci bölümde tez’ in amacından ve literatürde bu tip bir çalışma
üzerine yapılan araştırmalar hakkında bilgi verilmektedir.
İkinci bölümde dershanelerin eğitim öğretim sistemindeki yerinden
bahsedilmektedir.
Üçüncü bölümde veri madenciliği hakkında detaylı bilgiye, kullanılan
algoritmalara ve yapılan çalışmalara yer verilmiştir.
Dördüncü bölümde tez çalışmasında kullanılan uygulama araçlarından
bahsedilmiştir.
Beşinci bölümde uygulama sonucu elde edilen bilgiler analiz edilmiş
ve elde edilen bulgular, sonuç ve önerilerde bulunmaya önemli katkı
sağlamıştır.
Tezin sonuç bölümünde veri madenciliğinin kullanım gereksiniminden,
dershanelerin eğitim öğretim sistemindeki durumu ve öğrencilerin
üniversiteye yerleşme durumuna etki eden faktörlerden bahsedilmekte ve
hangi modellerin hangi alanlarda kullanılabileceği önerilmektedir.