Abstract:
Yerel yönetimin yol, su, temizlik vb. klasik görevlerinin yanında halka
vereceği birçok hizmet de bulunmaktadır. Bu hizmetlerden biri de belediyelerin
eğitim ve kültür faaliyetleridir
Eğitim ve kültür faaliyetleri neticesinde, belediyeler kendi bünyesinde
bulunan insanların dıĢına çıkarak seslerini daha geniĢ alanlara
duyurabilmektedir. Ayrıca belde halkı da bu faaliyetler neticesinde birçok
kazanımda bulunmaktadırlar.
Bireylerin ve toplumların karĢılaĢtığı sorunların önemli bir bölümü insan
kaynaklıdır. Çevre kirliliğinden teröre, açlık ve hastalıktan savaĢlara kadar pek
çok sorun, insanların bilinçli ya da bilinçsiz karar ve davranıĢları sonucu ortaya
çıkmaktadır. Eğitim ve kültür de insanların yetiĢmelerinde ve toplumların
Ģekillenmesinde etkin olan iki faktörü oluĢturmaktadır.
Eğitim ve kültür alanında yaĢanan sorunlar sonuçta tüm bireysel ve
toplumsal yaĢamı olumsuz yönde etkilemektedir. Birçok ülkede olduğu gibi
ülkemizde de çeĢitli eğitim ve kültür sorunlarıyla karĢılaĢılmaktadır. Bu
alanlarda merkezi yönetimlerce üretilen çözüme yönelik politikalar, istenilen
sonucu elde etmekte yetersiz kalmaktadırlar.Bu çalıĢmada eğitim ve kültürel alanda dinamik bir aktör olarak
belediyelerin yaptıkları çalıĢmalar incelenecektir. Bu bağlamda, belediyelerin
eğitim ve kültürel alanda yapmıĢ oldukları çalıĢmaların neler olduğu
araĢtırılacaktır. Yapılan bu araĢtırmanın sonucu olarak belediyelerin görevlerinin
neler olduğu, eğitim ve kültür faaliyetlerine ne kadar önem verdikleri
incelenerek, Fatih Belediyesi‟nin eğitim ve kültür faaliyetleri
değerlendirilecektir.