Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/9938
Title: | Pre-service Teachers’ Attitudes Toward the Effect of Mobile Learning |
Other Titles: | Pre-service Teachers’ Attitudes Toward the Effect of Mobile Learning |
Authors: | KIŞLA, Tarık |
Keywords: | Mobil öğrenme tutum |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmenliği (bilgisayar öğretmenliği) adaylarının mobil öğrenmeye yönelik tutumlarını cinsiyet, akıllı telefona sahip olma, mobil telefondan internet kullanma, mobil öğrenme hakkında bilgisi, mobil öğrenme uygulamalarını kullanma ve mobil öğrenme uygulamalarını kullanma istekliliği gibi bazı bağımsız değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın örneklemini 2011 güz döneminde bilgisayar ve öğretim teknolojileri lisans programında öğrenim gören 219 bilişim teknolojileri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılardan veri toplamak amacı ile “üniversite eğitiminde mobil öğrenmenin etkileri” başlıklı tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının tutumları cinsiyet, akıllı telefona sahip olma, mobil telefondan internet kullanma ve mobil öğrenme hakkında bilgiye sahip olma gibi değişkenlere göre anlamlı bir fark göstermektedir. Bununla birlikte, öğretmenlerinin tutumları mobil öğrenme uygulamalarını kullanma ve mobil öğrenme uygulamalarını kullanma istekliliği gibi değişkenlere göre anlamı bir fark göstermektedir. Mobil öğrenme teknolojilerinin kullanıldığı daha iyi öğretme ve öğrenme ortamlarının geliştirilmesi için eğitim fakültesi bilgisayar ve öğretim teknolojileri bölümünde çalışan öğretim elemanları için tavsiyeler sunulmaktadır. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/9938 |
Appears in Collections: | Untitled |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.