Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9761
Title: Türklük Bilimine Emek Verenler - 2 Prof. Dr. Düken Masimhanulı
Authors: JUNAYEVA, Nassiba
Issue Date: 2020
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Şair, çevirmen, ünlü sinolog ve Türkolog Prof. Dr. Düken Masimkhanulı 20 Nisan 1963’te Çin Halk Cumhuriyeti’nin Sincan Özerk Bölgesi’nin Tekes bölgesi Akshi köyünde doğdu. Babası Masimhan Nakısbek bir köy hocasıydı. Büyükbabası Nakısbek Jalpetekulı, Kazakistan’ın Şalköde yaylasında, 1916’daki “Karkara ayaklanması”ndan önce, 1917-1937 yılları arasında Çin’in İli vilayeti Tekes bölgesinde, yerel yönetimde görev almıştı. Bu zat, “Nakısbek Şeşen” (hatip, söz ustası) olarak da bilinirdi. Düken Masimhanulı’nın annesi Dameş Turlıbaykızı, önde gelen ve irticalen şiir söyleyebilen bir atışma ozanıydı. Aynı zamanda Kazak “Kıssa Destanları”nın, masal ve efsanelerinin usta anlatıcısıydı. Hayata gözlerini böyle bir ailede açan Düken Masimkhanulı çocukluğundan itibaren dil ve edebiyat sanatına büyük sevgi ve ilgi duyarak büyüdü. 1982 yılında liseyi bitirdi ve aynı yıl Pekin Merkezî Milletler Üniversitesi›ne girdi. 1987 yılında çevirmen ve filolog olarak onur diploması sahibi oldu. Mezun olduktan sonra 1987-1993 yılları arasında Urumçi şehrindeki XUAR (Sincan Uygur Özerk Cumhuriyeti) Beşeri Bilimler Akademisi’ne bağlı Edebiyat Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak çalıştı. 1993 yılında El Farabi Kazak Millî Üniversitesi›nin özel daveti ile tarihî anavatanına dönen Düken Masimhanulı, bir süre sonra Kazakistan’a yerleşti ve KazNU (Kazak Millî Üniversitesi)’nin Uzak Doğu Ülkeleri Araştırmaları Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalıştı. 1999- 2002 yılları arasında bölüm başkanlığını yürüttü. 2002 yılında
URI: http://hdl.handle.net/11547/9761
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
133.pdf464.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.