Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9760
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSELÇUK, Sefa-
dc.date.accessioned2023-08-07T12:13:33Z-
dc.date.available2023-08-07T12:13:33Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9760-
dc.description.abstractGünümüzde Türk dünyasının mevcut durumuna baktığımız zaman kültürel anlamda yakınlık derecemizin yetersiz kaldığı aşikârdır. Türk dünyasında bulunan bağımsız Türk cumhuriyetleri Türkçenin kollarından doğan lehçeleri kullanmalarına rağmen ortak bir dil oluşturma çabası göz ardı edilmiştir. İsmail Gaspıralı’nın dilde, fikirde, işte birlik sözü bugün de bütün Türk dünyasının ülkü ve ilkesi olma değerindedir. Gaspıralı İsmail Bey, ortak bir dil oluşturmak maksadıyla yeni bir eğitim sistemine geçmek ve medrese sisteminde değişiklikler yapmak için çalışmıştır. 1883 yılında çıkartmış olduğu Tercüman gazetesi aracılığıyla yayımlamış olduğu yazılar Türk dünyası ve Müslümanlar arasında büyük yankı uyandırmıştır. İsmail Gaspıralı’nın Ceditçilik hareketi Batı’daki aydınlanma felsefesinin İslam dünyasındaki yansıması olarak ortaya çıkmıştır. Bu çalışmamızda Gaspıralı İsmail Bey’in Türk dünyasında ortak bir dil yaratma çabası üzerine yapmış olduğu modern eğitim faaliyetlerini inceleyeceğiz. İsmail Bey’in yapmış olduğu bu çalışmalar, günümüz Türk dünyasındaki ortak dil problemine ışık tutacaktır. Gaspıralı İsmail Bey’in gerçekleştirmek istediği idealler günümüzde dahi örnek alınabilecek önemli çalışmalardırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.titleGaspıralı İsmail Bey ve Modern Eğitim Anlayışıtr_TR
dc.typeArticletr_TR
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
132.pdf324.03 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.