Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9123
Title: GAYRİMENKUL SEKTÖRÜNDE EMLAK FİRMALARININ KURUMSAL MARKAYA SAHİP OLMASININ MÜŞTERİ ALGISINA ETKİSİ
Authors: KAYA, Erol
Keywords: Marka İmajı
Marka
Gayrimenkul sektörü
Tüketici davranışı
Issue Date: 2016
Abstract: Genel olarak mal ve hizmetlerin alım ve satışını inceleyen bir dal olan pazarlama için tüketici kavramı, bu sektörün temel noktalarından birini oluşturmaktadır. Bu bağlamda tüketici ve tüketici davranışları, mal ve hizmetlerin pazarlanmasında önem arz eden ve pazarlama yöntemlerinin üzerine kurulduğu bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzün rekabetçi pazar şartlarında marka, mal ve hizmetler için bir isim olmanın da dışında, mal ve hizmete bir kişilik kazandıran, onu diğer rakiplerden farklı hale getiren, mal ve hizmet tercihlerinde müşterilere seçim sürecinde kolaylık sağlayan, onlara rehber olan ve işletmelerle tüketiciler arasındaki ilişkilere yön veren ve geliştiren bir unsurdur. Tüketicinin belleğinde zaman içinde oluşan imge, şirketlerin pazara sürdükleri mal ve hizmetler ile bu mal ve hizmetlerin içerik ve verdikleri iletilere göre farklılıklar göstermektedir. Marka hakkındaki niteliklerin bütünü ve çağrışımlar olarak ifade edilen marka imajı, iyi idare edilmiş halkla ilişkiler etkinlikleri ve pozitif iletişim prosesi ile birlikte tüketici belleğinde gerçekleşebilir. İşletmelerin ayakta kalması için geliştirilen marka stratejileri büyük önem taşımaktadır. Marka olmak, sadece isim, sembol, slogan, paketleme gibi unsurların gelişmesi ile sağlanamamaktadır. Bunların dışında, tüketici ile marka arasında hissi ve psikolojik olarak kimi ilişkilerin olması ve geliştirilmesi gereklidir. Bu bağlamda markaya bir imaj katmak günümüzde önem kazanan bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde çeşitli etkenlerin de etkisiyle önem kazanan gayrimenkul sektörü, hem sahip olduğu dinamikleri hem de özellikleri ile giderek önemi artan ve genişleyen bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda hem mevcut konutların hem de yeni konutların satış ve kiralanmasında bir köprü görevi gören gayrimenkul ofisleri ve günümüz pazarlama sektöründe önemli bir etken olan markalaşma çalışmamızın temelini oluşturmaktadır. Emlak ofislerinde markalaşmanın tüketici davranışlarına olan etkisinin incelendiği bu çalışmada, gayrimenkul sektöründe ortaya çıkan marka imajı algısıyla tüketici davranışları arasındaki etki incelenerek, gayrimenkul sektöründe marka imajı ve tüketici davranışları arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9123
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10108286.pdf2.6 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.