Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5258
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖvür, Ayten-
dc.date.accessioned2020-01-07T07:29:34Z-
dc.date.available2020-01-07T07:29:34Z-
dc.date.issued2016-10-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5258-
dc.description.abstractKitle ikna teknikleri, diğer bir ifadeyle propaganda, kitleleri etkileyerek ve harekete geçirerek belli bir amaca ulaşmak isteyen kişi ve gruplar için hayati önem taşımaktadır. Ürününü satmak için avaz avaz bağıran pazarcı misali, propagandada; cümlelerin, sloganların tekrar tekrar ve iddialı bir şekilde söylenmesi gerekir. Günümüz medyasına baktığımızda, medyanın beyaz propaganda ve silahlı propagandaya çokça maruz kaldığı görülür. Siyasi liderler beyaz propaganda kullanarak karşı tarafı zayıflatmak, etkinlik ve gücünü pekiştirmek isterken, terör grupları da silahlı propagandalarını iletişim araçları ile özellikle de televizyonlar aracılığı ile geniş kitlelere duyurarak varlıklarını kanıtlamak isterler. Günümüzde propagandanın ne olduğunun ve nasıl kullanıldığının hem halk hem de medya çalışanları tarafından çok iyi bilinmesi gerekir. Aksi takdirde medya çalışanları propagandayı yayan ve onu geniş kitlelere duyuran aracılar durumuna düşerken, medya kuruluşları da kitle ikna araçlarına dönüşebilmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisitr_TR
dc.subjectPropagandatr_TR
dc.subjectTelevizyontr_TR
dc.subjectİknatr_TR
dc.subjectPropagandatr_TR
dc.subjectTelevisiontr_TR
dc.subjectPersuasiontr_TR
dc.titleKitle İkna Tekniklerinin Kullanılması Bakımından Günümüz Televizyon Yayıncılığıtr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.description.abstractolMass persuasion techniques in other words propaganda is vital for individuals and groups who want to reach a certain goal by affecting masses and by setting them into action. Sentences and slogans must be told again and again an ambitious way like a seller in a market shouting loudly to sell his products. When we look at today’s media, it is seen that the media is exposed a lot of white propaganda and armed propaganda. Political leaders use white propaganda for weaken the oppositions and to consolidate its power and influance, while terrorist groups want to broadcast their armed propaganda for proving their existence to wide audience via mass media, particularly television. Propaganda and how it is used should be known very well by both public and media professionals. Otherwise, media professionals become a mediator who spread propaganda to a wide audience while media organizations can be transformed into instruments of mass persuasion.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber55tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber79tr_TR
dc.identifier.bibliographictagÖvür, Ayten, Kitle İkna Tekniklerinin Kullanılması Bakımından Günümüz Televizyon Yayıncılığı(2016), İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisitr_TR
Appears in Collections:İletişim Çalışmaları Dergisi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İletişim Çalışmaları Dergisi Sayı 3_p064-088.pdf447.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.