Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2284
Title: SOCIAL RESPONSIBILITY AS A POINT OF DIFFERENCE ON BRAND POSITIONING A STUDY ON CHAIN RESTAURANTS
Authors: Ali, Zeeshan
Keywords: Sosyal Sorumluluk
Marka Konumlandırma
Marka ve Zincir Restoranlar
Social Responsibility
Brand Positining
Brand
Chain Restaurant
Issue Date: 2018
Publisher: İSTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Çevre kaynaklarını kullanan turizm işletmelerinin sosyal ve çevresel sorunları görmezden gelmesi beklenmektedir. Araştırmada, tüketicilerin, zincir restoran markalarının sosyal sorumluluk faaliyetlerini bir pazarlama stratejisine dönüştürerek tüketicilerin hafızasına nasıl yerleştirdikleri ölçüldü. Araştırmanın temel amacı, Türkiye'de faaliyet gösteren zincir restoran markalarının konumlandırılmasında toplumsal sorumluluğun etkisini inceleyerek ilgili alan bilgisine katkıda bulunmaktır. Ayrıca, bu çalışma, iş dünyasındaki sosyal sorumluluk bilincinin artırılması, sosyal sorumluluğun marka konumlandırmasına etkileri ortaya konularak sosyal sorumluluk kampanyalarına daha fazla yer verilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu yönde sosyal ve sektörel faydalar sağlamayı amaçlamaktadır. Literatürde zincir restoranların markalaştırılmasının ve akademik çalışmaların zincir restoranların marka konumlandırması yönünden çok az olduğu görülmektedir. Bu çalışmada; bunun zincir restoranlarda markalaşma, marka bilinirliği ve marka imajı için de bir kaynak olacağı düşünülmektedir. Bu çalışma Türkiye genelinde gerçekleştirildi. Toplumsal sorumluluğun farklı yerlerde marka konumlandırma üzerindeki etkilerinin incelenmesi literatüre katkıda bulunacaktır. Bu araştırmada, Türkiye'de sosyal sorumluluk bilincine sahip tüketiciler ve sosyal sorumluluk faaliyetleri organize eden zincir restoran markaları seçimi ve bu markaların akıllarında nasıl tasavvur edildiği araştırılmıştır. Ayrıca, tüketicilerin sosyal ve çevresel faaliyetlere karşı çok hassas olan zincir restoran markalarına ilgi duyduklarını da görüyoruz. Sosyal sorumluluk, tüketicinin zihninde marka algılaması ve marka sadakati üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir ve marka konumlandırmasında büyükölçüde pozitif etkisi vardır. Çalışma, çevrimiçi bir anket çalışması yaparak nicel araştırma yöntemiyle gerçekleştirildi. Anketler tüketiciler tarafından dolduruldu. Elde edilen niceliksel çalışma metodolojisinin sonuçları, araştırmanın sonuçlarını belirlemek için Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paketine (SPSS) uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları, sosyal sorumluluğun Türkiye'de zincir restoran markalarının marka konumlandırılmasında olumlu bir etkisi olduğunu ortaya koymuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2284
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
490592.pdf4.03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.