Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2042
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArslan, Pehlül-
dc.date.accessioned2019-05-22T14:12:39Z-
dc.date.available2019-05-22T14:12:39Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2042-
dc.description.abstractYapılan bu araştırmada “Çizgi Filmlerde Lider Özelliklerinin Eğitimdeki Yeri” incelenmiştir. Bu bağlamda “Çizgi filmlerde lider özelliklerinin eğitimdeki yeri ne düzeydedir?’’ sorusu araştırmanın problem cümlesini oluşturmaktadır. Yapılan bu araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İçerik analizi içerisinden kavramsal analiz yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmanın evreni animasyon filmler, örneklemi ise animasyon filmler içerisinden seçilen “Ejderhanı Nasıl Eğitirsin, Küçük Kardeş Tatlı Bela, Yıldızlara Yolculuk, Karınca Z, Korsan Selkirk, Kahraman Maymun, Köfte Yağmuru, Kung Fu Panda, Loraks, Çılgın Rostar, Canavar Ev, Baykuş Krallığı, Astro Boy, Arı Filmi, Karlar Ülkesi, Marslılar Annem ve Ben, Çizmeli Kedi, Benim Annem Bir Dinozor, Arabalar, Aşçı Fare, Çılgın Hırsız 2, Çılgın Hırsız 1, Oyuncak Hikayesi 3, Turbo, Buz Devri 1, Cesur, Kayıp Balık Nemo, Neşeli Ayaklar, Wall-E Ve Ejderhanı Nasıl Eğitirsin 2” kapsamaktadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan animasyon filmlerin incelenmesini içeren, alt kategorilerden oluşmuş anket kullanılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla alt kategoriler araştırmacı tarafından kategorize edilmiştir. Kategorilerin homojen olması, ayırt edici özelliğe sahip olması, amaca uygun olması ve kendi içinde bütünsellik taşımasına dikkat edilmiştir. Veriler pozitif, negatif ile hem pozitif hem de negatif içerikli karışık olmak üzere üç kategoriye bölünmüştür. Veri toplama sırasında pozitif 3, karışık 2, negatif ise 1 olmak üzere puanlama yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 16 programına girilerek şifrelenmiştir. Kişisel bilgiler ve anketten elde edilen verilerin frekans, ortalama ve sıralama istatistiklerine yer verilmiştir. Sonuç olarak, 30 çizgi film belirlenen özellikler çerçevesinde kategorize edilmiş ve kavramsal analiz yöntemi kullanılarak tahlil edilmiştir. Animasyon filmlerde eğiticilikle ilgili değinilen noktalar alt kategorilere göre animasyon filmlerde en çok pozitif içeriğe sahip olan alt kategoriler “Hayal Gücünü Kullanma, Çalışkanlık ve Üretkenlik”tir. En az pozitif eğilimin ise gerçekle bağlantılı davranma alt faktöründe görülmüştür. Ortalamalar incelendiğinde eğiticilik ile ilgili değinilen özel alt alanların genellikle pozitif eğimli oldukları görülmektedir. Bu bağlamda animasyon filmlerin genel anlamda hayal gücü ve çalışkanlık açısında olumlu bir imaja sahip olduğu araştırmacıların değerlendirmesi sonucunda görülmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectAnimasyontr_TR
dc.subjectÇizgi filmtr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectLiderliktr_TR
dc.subjectİçerik analizitr_TR
dc.subjectAnimationtr_TR
dc.subjectCartoontr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectLeadershiptr_TR
dc.subjectContent analysistr_TR
dc.titleÇİZGİ FİLMLERDE LİDER ÖZELLİKLERİNİN EĞİTİMDEKİ YERİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolİn this research "Cartoon Character Roles of Leaders in Education in the Movies" was examined. In the context, "What is the level of leader charecterincartoons" in education? question sentence is the problem of the research. In this research content analysis method is used. Ranked content analysis was examined by conceptual analysis. The universe of animated films, the sample of the selected films are; How to Train your Dragon, Niko 2 Little Brother Big Trouble, Niko The Way to The Stars, Antz, Selkirk, Marco Macaco, Clouds With a Chance of Meatballs, Kung Fu Panda, The Lorax, Open Season, Monster House, Legend of the Guardians: The Owl of Ga'Hoole, Astro Boy, Bee Movie, Frozen, Mars Needs Moms, Puss in Boots, Dino Mom, Cars, Ratatouille, Despicable Me, Despicable Me 2, Toy Story 3, Turbo, Ice Age, Brave, Finding Nemo, Happy Feet, Wall-E, and How to Train your Dragon 2. Including an examination of animation films prepared by the researcher, which consists of sub-category questionnaire. Sub-categories for collecting the data have been categorized by the researchers. The inhomogeneity of the category, have distinctive features, has been noted to be fit for purpose and integrity in their own transport. The data is positive, both positive and negative is divided into three categories, namely mixed negative content. During data collection, positive 3, mixed 2, including scoring negative one. The data obtained in the study were coded entered into SPSS. Personal information and the frequency of the data obtained from the survey is given to average and ranking statistics. As a result, the properties are categorized within the determined 30 were assayed using cartoons and conceptual analysis. Cited points about educations in animation films sub catagorizet according to their positive contents of usingimagination, productivityanddiligence. The least positivetendency is sub cotogorized as behaviois relaten to reality. When mean valves examined, the special sub areas about education usually have positivetenteney. In this context, animation films generally have a positive image whit regard to imagination and diligence as researchers evalvated.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber145tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
432519.pdf1.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.