Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1795
Title: ÖZEL EĞİTİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)
Authors: Gökmen, Bülent
Keywords: Psikolojik dayanıklılık
İş doyumu
Özel eğitim
Özel eğitim okulu
Yönetici
Resilience
Job satisfaction
Special education
Schools for special education
Administrators
Issue Date: 2014
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bu çalıĢma resmi özel eğitim okulu yöneticilerinin (müdür ve müdür yardımcısı) psikolojik dayanıklılık ve iĢ doyumları arasındaki iliĢkinin incelenmesi amacıyla yapılmıĢtır. Araştırmanın örneklemini, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü‟ nün wep sayfasından alınan verilere göre Ġstanbul Ġli‟ nde bulanan 53 adet resmi özel eğitim okulunda görev yapan 137 (32 kadın ve 105 erkek) müdür ve müdür yardımcısı oluĢturmaktadır. AraĢtırma ile ilgili veriler, birinci bölümünde “KiĢisel Bilgi Formu” ikinci bölümde “Minnesota ĠĢ Doyum Ölçeği” ve üçüncü bölümde “YetiĢkinler Ġçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği” ile toplanmıĢtır. AraĢtırma verileri SPSS for Windows 15.0 istatistik paket programıyla analiz edilmiĢtir. DeğiĢkenlerden normal dağılım gösteren ikili grupların (cinsiyet, medeni durum gibi) karĢılaĢtırılmasında bağımsız gruplar t testi, normal dağılım gösteren ikiden fazla grup (kıdem,okul türü gibi) karĢılaĢtırılmalarında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıĢtır. AraĢtırma bulgularına göre; özel eğitim okulu yöneticilerinin psikolojik dayanıklılık puanlarının cinsiyet, yaĢ, medeni durum, mezuniyet alanı ve çalıĢtığı kurum türüne göre anlamlı farklılıklar göstermediğini ortaya koymuĢtur. Bununla birlikte yöneticilerin; cinsiyet, öğrenim durumu ve görevdeki unvan değiĢkenine göre iş doyumları farklılaşmaktadır. Yöneticilerinin iĢ doyum düzeyleri psikolojik dayanıklılıklarını etkilememektedir. Araştırmanın diğer bulguları literatür ışığında tartışılarak yorumlanmış ve ilerde yapılabilecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1795
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
361683.pdfTez Dosyası1.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.