Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/1762
Title: | DERSHANE EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTEYE YERLEŞMEDEKİ ETKİSİNİN VERİ MADENCİLİĞİ İLE İRDELENMESİ |
Authors: | Hatipoğlu, Bünyamin |
Keywords: | Veri Madenciliği Algoritma Dershane Üniversiteye Yerleşme Durumu Literatür Data Mining Algorithm Private/Foundation Education Institutions University Enrollment Literature |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı farklı veri madenciliği modelleri kullanarak, öğrencinin dershanede aldığı eğitim programına göre katılım süresi, branş dersleri parametrelerine göre üniversiteye yerleşme durumlarını irdelemek, sonuç ve önerilerde bulunmaktır. Bu amaçla, son yıllarda geniş kullanım alanı olan “veri madenciliği” yöntemlerinden yararlanılmaktadır. Veriler genel olarak ve ayrı ayrı bazı kümeler halinde incelenmekte ve gerekli sonuçlar çıkarılmaktadır. Birinci bölümde tez’ in amacından ve literatürde bu tip bir çalışma üzerine yapılan araştırmalar hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde dershanelerin eğitim öğretim sistemindeki yerinden bahsedilmektedir. Üçüncü bölümde veri madenciliği hakkında detaylı bilgiye, kullanılan algoritmalara ve yapılan çalışmalara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde tez çalışmasında kullanılan uygulama araçlarından bahsedilmiştir. Beşinci bölümde uygulama sonucu elde edilen bilgiler analiz edilmiş ve elde edilen bulgular, sonuç ve önerilerde bulunmaya önemli katkı sağlamıştır. Tezin sonuç bölümünde veri madenciliğinin kullanım gereksiniminden, dershanelerin eğitim öğretim sistemindeki durumu ve öğrencilerin üniversiteye yerleşme durumuna etki eden faktörlerden bahsedilmekte ve hangi modellerin hangi alanlarda kullanılabileceği önerilmektedir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/1762 |
Appears in Collections: | Tezler -Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
329416.pdf | Tez Dosyası | 2.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.