Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11547/10152
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | NEMLİOĞLU, Merve | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-31T06:15:17Z | - |
dc.date.available | 2023-08-31T06:15:17Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/10152 | - |
dc.description.abstract | Özgün baskı resim bir kalıba oyularak veya kazınarak yapılan resmin kâğıt üzerine aktarılması işidir. Baskı resmin başlangıcı tam olarak bilinmese de ilk örneklerine 6. yy’ da Antik Çin’de rastlanmaktadır. 1400’lere gelindiğinde ise Avrupa’da daha çok dini konuları anlatmak için kullanılmaya başlanmıştır. Baskı resmin Anadolu’da ilk uygulamaları ise mühürlerdir. Baskı resmin zamanla çeşitli malzemeler kullanılarak ve değişik biçimlerde oyularak elde edilen kalplarla yüksek baskı, çukur baskı, düz baskı teknikleri oluşmuştur. Başka bir deyişle ağaç baskı, linol baskı, gravür, litografi, serigrafi adını verdiğimiz teknikler bulunmuş ve uygulanmıştır. Linol, muşamba olarak bilinen petrol artığı plastik bir üründür. Tamamen doğal bir malzemedir ve uzun yıllar kullanılabilir. Özgün baskı teknikleri “sanatçıların denemeler yaparak kendi görsel anlatım dillerini geliştirmişlerine ve bu denemeler sonucunda kişiliklerinin resimlere yansımasında kolaylık sağlarken, tekniğin yayılmasında önemli bir rol oynar | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES | tr_TR |
dc.title | Özgün Baskı Resim ve Linolyum | tr_TR |
dc.type | Article | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Untitled |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.