Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10138
Başlık: Redcliffe Bailey - Nommo
Yazarlar: Üstünel, Ceren
Yayın Tarihi: 2020
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Redcliffe Bailey 1968 yılında Amerika Birleşik Devletleri, New Jersey eyaletinin Bridgeton şehrinde dünyaya gelmiştir. Asıl eğitimini heykel üzerine alan Bailey, kendini sadece heykeltraş olarak değil; aynı zamanda da ressam ve aktivist olarak da tanımlamaktadır. Amerikada yaşayan ve Afrikadaki köklerinin mirasından etkilenen 51 yaşındaki sanatçı çalışmalarında soy ve ırk, göç ve yolculuk, bireysel ve kolektif tarih gibi konuları ele almaktadır. Kendisinin deyimiyle “konuşan materyaller” kullanmayı tercih eden Bailey, ailesinin eski fotoğrafları, taş plaklar, piano tuşları ve şişe kapakları gibi geçmiş hissiyatı olan malzemeleri kullanmaktadır. Bailey (2016) yaptığı sanatı şu cümle ile açıklamaktadır: “Benim sanatım tarih ve tarihin gizemi ile ilgili. Bilim adamları, vaizler ve düzenbazlar da benim ilham perim.” Görsel 1. Redcliffe Bailey, Nommo, 2019, Karışık Teknik ve Ses Yerleştirmesi(çelik metal strüktür, alçı büst, bulunmuş ahşap), 680 cm x 280 cm 16. İstanbul Bienali’nde ekolojik sorunların yanı sıra sömürgecilik gibi, insanın insana uyguladığı psikolojik ya da fiziksel şiddet sorunlarını da ele alan eserler de bulunmaktadır. Bu eserlerden biri ise Bailey’nin Nommo adlı, ahşap kaideler ve metal plaka üzerine yerleştirilmiş siyahi olduğu Redcliffe Bailey - Nommo Ceren Üstünel Redcliffe Bailey 1968 yılında Amerika Birleşik Devletleri, New Jersey eyaletinin Bridgeton şehrinde dünyaya gelmiştir. Asıl eğitimini heykel üzerine alan Bailey, kendini sadece heykeltraş olarak değil; aynı zamanda da ressam ve aktivist olarak da tanımlamaktadır. Amerikada yaşayan ve Afrikadaki köklerinin mirasından etkilenen 51 yaşındaki sanatçı çalışmalarında soy ve ırk, göç ve yolculuk, bireysel ve kolektif tarih gibi konuları ele almaktadır. Kendisinin deyimiyle “konuşan materyaller” kullanmayı tercih eden Bailey, ailesinin eski fotoğrafları, taş plaklar, piano tuşları ve şişe kapakları gibi geçmiş hissiyatı olan malzemeleri kullanmaktadır. Bailey (2016) yaptığı sanatı şu cümle ile açıklamaktadır: “Benim sanatım tarih ve tarihin gizemi ile ilgili. Bilim adamları, vaizler ve düzenbazlar da benim ilham perim.” Görsel 1. Redcliffe Bailey, Nommo, 2019, Karışık Teknik ve Ses Yerleştirmesi(çelik metal strüktür, alçı büst, bulunmuş ahşap), 680 cm x 280 cm 16. İstanbul Bienali’nde ekolojik sorunların yanı sıra sömürgecilik gibi, insanın insana uyguladığı psikolojik ya da fiziksel şiddet sorunlarını da ele alan eserler de bulunmaktadır. Bu eserlerden biri ise Bailey’nin Nommo adlı, ahşap kaideler ve metal plaka üzerine yerleştirilmiş siyahi olduğu anlaşılan sekiz beyaz renkli insan büstünün bulunduğu tekne ve üç ses yerleştirilmesinden oluşan eseridir. Bailey bu eserinde, nesiller boyunca yaşanmış travmaları ve bu tarihçeleri anlama veya aşma yöntemlerini ele almaktadır. Bailey bu eserinde çelik metal strüktür, alçı büst, bulunmuş ahşap ve ses yerleştirmesi kullanmış. Kullandığı ses 67 Ceren Üstünel Aydın Sanat Yıl 6 Sayı 11 - Haziran 2020 (65-83) anlaşılan sekiz beyaz renkli insan büstünün bulunduğu tekne ve üç ses yerleştirilmesinden oluşan eseridir. Bailey bu eserinde, nesiller boyunca yaşanmış travmaları ve bu tarihçeleri anlama veya aşma yöntemlerini ele almaktadır. Bailey bu eserinde çelik metal strüktür, alçı büst, bulunmuş ahşap ve ses yerleştirmesi kullanmış. Kullandığı ses yerleştirmesinde üç farklı ses bulunmaktadır. Bunlardan biri Afro-fütürist Sun Ra Arkestra’nın bir şarkısı, bir diğeri sanatçının caz müzisyeni Tarus Mateen ile birlikte farklı sesleri birleştirdiği bir parça, üçüncüsü ise Senegal’de tekne inşa eden işçilerin konuşmalarından ve sahile vuran okyanus dalgalarının seslerinden oluşmaktadır. Büstlerin üzerinde bulunduğu ahşap tekne Avrupalıların köleleştirdiği Afrikalıları batıya götürmek için bindikleri gemileri temsil etmektedir. Bailey’nin “Konuşan materyaller” prensibi ile yaptığı diğer çalışması olan 2010 yılında ödül aldığı, 2009 yapımı Windward Coast adlı eseridir. Eserin yapımında piyano tuşları, alçı büst ve sim kullanmıştır. Nommo çalışmasında olduğu gibi eserde yine siyahi bir insan büstü bulunmaktadır. Siyah renkli ve simli büstü kırık piyano tuşları arasında yer almaktadır. Siyahi adam büstünü kullandığı bir diğer eseri ise 2019’da yapmış olduğu Double Consciousness adlı çalışmasıdır. Karşılıklı iki siyahi adam büstünün bulunduğu çalışmasında Bailey alçı büste ek olarak çelik kullanmıştır
URI: http://hdl.handle.net/11547/10138
Koleksiyonlarda Görünür:Untitled

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
509.pdf713.27 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.