Abstract:
Bu araştırmada konuşma güçlüğü çeken çocukların psikolojik
dayanıklılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Gözlem tekniği ile elde edilen veriler
içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırma verileri 4 ila 7 yaşlarında konuşma
güçlüğü yaşayan 10 öğrenci üzerinde yapılan gözlemlerden elde edilmiştir.
Araştırma sürecinde yapılandırılmış gözlem kullanılarak araştırma grubunda yer alan
katılımcılara günde ortalama 30 dakika boyunca bireysel gözlem yapılmıştır.
Çocukların aldıkları eğitimde dil konuşma terapistlerinin kullandıkları başlıca
teknikler; hikaye kartları, konuşma-ses kartları, olay örgüsü oluşturma kartları, taklit
yeteneğini geliştirme, hayvanlarla oyun oluşturma, hayvan sesleri çıkarma, kuklalar
ile iletişim, balon şişirme, pipet ile topa üfleme, boya ve resim kullanımı ile dikkat
ve odaklanmasını sağlama çalışmaları olmuştur. Gözlem boyunca; çocukların dil
konuşma terapistleriyle etkili iletişimleri, göz teması, dikkat ve odaklanmaları, sosyal
becerileri, özgüvenleri incelenerek aldıkları eğitim öncesi ve sonrası psikolojik
dayanıklıkları gözlemlenmiş ve verilerin analizi bu kriterler sonucu
değerlendirilmiştir.