DSpace Repository

EBEVEYN İLETİŞİMİNİN ERGENLERİN SOSYAL-DUYGUSAL BECERİ ALGILARI ÜZERİNDEKİ OLASI ETKİSİNİN ÇEŞİTLİ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ Y

Show simple item record

dc.contributor.author KÜPELİ, Ufuk
dc.date.accessioned 2023-06-09T06:10:39Z
dc.date.available 2023-06-09T06:10:39Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11547/9371
dc.description.abstract Bu çalışmada ebeveyn iletişiminin ergenlerin sosyal-duygusal beceri algılarını anlamlı olarak yordayıp yordamadığı ele alınmıştır. Çalışma genel tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada bağımlı değişken ergenlerin sosyal-duygusal beceri algılarıdır. Ebeveyn iletişimi ise yapılan analizler çerçevesinde hem bağımlı hem bağımsız değişken olarak belirlenmiştir. Araştırmadaki diğer bağımsız değişkenler ise anne, baba ve çocuğun yaşı, medeni durum, çocuk (kardeş) sayısı ve ailenin eğitim ve gelir düzeyi şeklindedir. Bu araştırmada anne ve babaların ergenlik dönemindeki çocuklarıyla iletişimi ve ergenlerin sosyal-duygusal beceri algılarının aile eğitim, yaş, çocuk (kardeş) sayısı ve cinsiyet değişkenlerine göre değişip değişmediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Ayrıca anne ve baba iletişimi ve yaşı ve çocuğun yaşı değişkenlerinin ergenlerin sosyal duygusal beceri algılarını anlamlı olarak yordayıp yordamadığı araştırılmıştır. Araştırma kapsamında İstanbul ili Anadolu yakası Kartal ilçesinde lise düzeyinde öğrenim gören öğrenciler ve onların anne babaları evren olarak belirlenmiştir. Toplamda 510 kişiden (170 anne, 170 baba, 170 ergen) veri elde edilmiştir. Veriler Çocuk Bilgi Formu, Aile Bilgi Formu, Ebeveynin Çocuğuyla İletişimi Ölçeği ve Sosyal-Duygusal Beceri Algısı Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler, SPSS istatistik programında analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar şu şekildedir; araştırmaya katılan ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerinin düzeyi ve ergenlik dönemindeki çocuklarının sosyal duygusal beceri algıları yüksek düzeyde tespit edilmiştir. Bir diğer sonuç ise babaların ergenlik dönemindeki çocuklarıyla iletişimlerinin düzeyi, annelerinkine göre daha yüksektir. Diğer yandan anne ve babanın yaşı ve kardeş sayısı değişkenleri, ergen bireylerin sosyal-duygusal beceri algılarını anlamlı olarak farklılaştırmaktadır. Ayrıca tek çocuk olan ergen bireylerin sosyal-duygusal beceri algıları kardeşi olan bireylerinkine göre daha yüksektir ve araştırmaya katılan ergen bireylerin sosyal duygusal beceri algılarını anlamlı ve tek yordayan değişken babanın çocuğuyla olan iletişiminin düzeyidir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES tr_TR
dc.subject Demografik Bilgiler tr_TR
dc.subject Ebeveyn tr_TR
dc.subject Ebeveyn İletişimi tr_TR
dc.title EBEVEYN İLETİŞİMİNİN ERGENLERİN SOSYAL-DUYGUSAL BECERİ ALGILARI ÜZERİNDEKİ OLASI ETKİSİNİN ÇEŞİTLİ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ Y tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account