Abstract:
Günümüzde birçok konuda gerçekleşen değişimler, kuruluşların
pazarlama anlayışlarına da yansımakta, bütünleşik çalışmalar yapmaya
yöneltmektedir. Pazarlama iletişiminden, bütünleşik pazarlama iletişimine
geçişte, her yönüyle aynı şeyi söyleyen tutarlı mesaj aktarımı öne
çıkmaktadır. Farklı öğelerin koordineli çalışmasını içeren bütünleşik
pazarlamada halkla ilişkiler ve reklam sıklıkla birlikte anılarak karşımıza
çıkmaktadır. Kuruluşun iletişim yönetimini üstlenen halkla ilişkilerin
günümüzde, pazarlama hedefleri üzerindeki etkisi artmakta, ürün ve
hizmetlerin satışını sağlamak adına reklam, tüketici ile ikna edici iletişim
kurmakta, markaya bağımlılık kılabilmektedir. Ayrı işlevler içeren bu iki
öğenin birlikte düşünülmesinde, bütünleşik çalışarak ortak dil kullanmaları
etkili olmakta, değişen pazarlama anlayışı halkla ilişkiler ve reklamı birbiri
ile koordineli çalışmalar ortaya koymaya yöneltmektedir.