Abstract:
Örgütler günümüzde, çalışanları dinlemenin, onlara önem vermenin,
ödüllendirmenin, açık iletişim kurmanın ve farklılaştırılmış yönetim tarzlarının
uygulanması gerektiğinin önemini daha fazla kavramaya başlamışlardır. Bu şekilde
desteklenen çalışanların içinde bulundukları örgütlere pozitif katma değer sağladığı
görülmektedir. Ayrıca bu değerler çalışanların örgütlerine ve liderlerine daha fazla
güven duymasını sağlamaktadır. Bu doğrultuda ses çıkartma isteği de artmaktadır.
Örgüt üyelerinin desteklenmesi süresi liderler aracılığı ile yapılabilmektedir. Lider üye etkileşimi düzeyi bu değerler üzerinde oldukça etkili olmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, İstanbul’da hizmet veren zincir hastanenin Ataşehir
şubesinde görev yapan 271 sağlık personeli için, pozitif ses çıkarma davranışının
(PSÇD) örgütsel güvene (ÖGV) etkisinde lider-üye etkileşiminin (LÜE) aracı rolünü
incelemektir. Regresyon analizi sonucunda, PSÇD değişkeni ÖGV değişkenini
pozitif yönde anlamlı etkilemektedir (β=0.683,p<0.01). LÜE değişkeni ÖGV
üzerinde pozitif yönlü anlamlı ilişkilidir (β=0.911,p<0.01). PSÇD değişkeni LÜE
değişkeni ile pozitif yönlü anlamlı ilişkilidir (β=0.708,p<0.01). Son olarak, LÜE VE
PSÇD değişkeni birlikte ÖGV değişkeni ile anlamlı ilişkili çıkmıştır. PSÇD
değişkenin katsayı değeri düştüğü ama anlamlı olduğu için (β=0.614), LÜE
değişkeni “kısmi aracı” etkili bir rol üstlenmektedir. Böylece, H1, H2, H3 ve H4
hipotezleri doğrulanmıştır.