Abstract:
İletişim, insanların toplumlar halinde yaşamaları için bir ihtiyaçtır. Kitle
iletişim araçları vasıtasıyla iletişim kurulması teknolojinin getirdiği bir yeniliktir.
Radyo, telefon, televizyon, gazete gibi temel kitle iletişim araçları geleneksel
medyanın ürünleri olarak kabul edilmektedir. Günümüzde yeni medya olarak
tanımlanan kavram geleneksel kitle iletişim araçlarından daha yüksek bir teknoloji
olan internet aracılığıyla yapılan iletişim ve medyayı kapsamaktadır. Yeni medya
kavramı dijital emek, dijital dönüşüm ve dijital pazarlama kavramlarını da
hayatımıza sokmuştur. Dijital emek kullanıcıların içerik üretimine dayalı bir sosyal
medya evrenini kapsamaktadır ve temelde kullanıcılar bu emeğin karşılığında
maddi gelir elde etmezler. Ancak dijital pazarlama kavramı ile bireyler sosyal
medya üzerinden satış yapabilmekte ve bu platformlar aracılığıyla gelir elde
edebilmektedirler. Hızlı dijital dönüşüm ile daha çok kullanım alanı bulmuş dijital
pazarlama olgusu, daha az sermaye gerekliliğinden birçok kurum ve kuruluş
tarafından tercih edilmektedir. Bu bağlamda kooperatiflerin bu platformları
kullanım alanları araştırmanın odak noktası olup, kadın kooperatifleri üzerinden
kadın emeğinin ekonomi-politik olgusu ele alınmıştır. Satışlarını geleneksel
pazarlama yöntemlerinden dijital pazarlama yöntemine kaydırma oranları ve bu
dönüşümün yarattığı sosyo-ekonomik farklar incelenecektir. Örneklem olarak
seçilen 9 kadın kooperatifi ortağına sorulan 26 soru ile derinlemesine görüşme
tekniği kullanılacaktır. Kadın kooperatiflerinin dijital dönüşümden etki alanları ve
kadın emeğinin toplumsal ekonomiye katkıları incelenerek bulgulara ulaşmak
amaçlanmıştır