dc.description.abstract |
Okul yöneticilerinin pandemi sürecinde karşılaşılan sorunları çözüme
kavuşturmak için gösterdikleri teknolojik liderlik davranışlarını eğitim sisteminin
yönetim boyutunda incelemek araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma nitel
araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup durum çalışması modelinde tasarlanmıştır.
Çalışma grubunu İstanbul ilinde anasınıfı, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde görev
yapan 10 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında
araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, elde
edilen verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analizi tekniği kullanılmıştır.
Araştırmanın bulguları okul yöneticilerinin benimsediği liderlik anlayışı ile teknolojik
bir lidere nasıl dönüştüklerini, süreç içerisinde hangi sorunlar ile karşılaştıkları ve
sorunların üstesinden gelmek için teknolojik liderlik davranışlarını kullanarak nasıl
çözümler ürettikleri gibi soruları ortaya çıkartmıştır. Araştırmanın sonucunda okul
yöneticilerinin çağdaş liderliği benimsedikleri ve dönüşümcü liderlik anlayışı
içerisinde oldukları, yaşanan problemlerin çözümünde teknolojik liderlik
davranışlarını öğretmenlere model olacak şekilde sağlayarak etkili biçimde
kullandıkları ve okul paydaşları ile sürekli iletişim içerisinde olarak karşılaşılan
sorunların çözüme kavuşturulduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın daha detaylı veriler
elde etmek amacıyla nitel veya karma olarak gerçekleştirilmesi önerilmektedir |
tr_TR |