Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9798
Title: Üniversite Öğrencilerinin Yeme Tutumu, Davranışları ve Fiziksel Aktivite Düzeyinin Değerlendirilmesi
Authors: HOUSHYARİ, Shima
Issue Date: 2019
Abstract: Bu çalışmanın amacı, bireylerde yeme davranışlarının değerlendirilmesi amacı ile geliştirilen Hollanda Yeme Davranışı Anketi’nin üniversiteli öğrencilere uygulanarak yeme tutum ve davranışlarını değerlendirmek ve fiziksel aktivite (IPAQ) düzeyini belirlemektir. Araştırma, İstanbul Aydın Üniversitesi’nde eğitim gören 100 kadın, 100 erkek öğrenci olmak üzere 200 kişi üzerine yapılmıştır. Yeme davranışı; Hollanda Yeme Davranışı Anketi (DEBQ) ile ve fiziksel aktivite düzeyi; Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (IPAQ) ile değerlendirilmiştir. Ayrıca katılımcılara demografik özellikleri ve genel bilgileri içeren 12 soruluk genel bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 22 (IBM SPSS, Türkiye) programı kullanarak analiz edilmiş, verilerin değerlendirilmesinde; Ortalama, (Standart sapma), frekans ve one-way Anova testi kullanılmıştır. Olguların yaşları 18 ile 26 arasında değişmekte, ortalaması 21.62±1.98’dir. Boyları 155 ile 190 cm arasında değişmekte, ortalaması 173,66±8.95’dir. Kiloları 43 ile 98 kg arasında değişmekte, ortalaması 68.53±14.87’dir. BMI değerleri 16.49 ile 31.55 arasında değişmekte, ortalaması 22.49±3.27’dir. Bireylerin BKİ gruplarına ve cinsiyetlerine göre DEBQ puanları değerlendirildiğinde zayıf olan bireylerde, obez olan bireylere göre duygusal yeme puan ortalaması daha yüksek olduğu saptanmıştır. Obez bireylerde kısıtlayıcı yeme davranışı yüksek görünürken, dışsal yeme davranışının zayıf bireylerde daha yüksek olduğu görülmektedir. Şiddetli fiziksel aktivite puanının, orta dereceli fiziksel aktivite puanına göre düşük olduğu saptanırken, özellikle yürüme puanının oturma puanına göre daha düşük olduğu bulunmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9798
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
171.pdf344.68 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.