Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYILMAZ, Gökay-
dc.date.accessioned2023-06-15T11:13:11Z-
dc.date.available2023-06-15T11:13:11Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9564-
dc.description.abstractÇalışmanın genel amacı e-ticaret sistemlerinde bulunan ürünlere yapılan yorumların metin madenciliği uygulaması kullanılarak türüne göre sınıflandırılmasıdır. E-ticaret sistemi olarak OpenCart e-ticaret altyapısı kullanılmış ve “ecommercecomments.store” domaini üzerine kurulum yapılarak kurulum aşamaları anlatılmıştır. Günümüzde internet üzerinden hemen hemen her ihtiyaca erişilebilmektedir. Ticaret alanında internet, verimliliğe yaptığı katkı ve daha az kaynak kullanımı sunması nedeniyle yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle ortalama 15 yıldır olmak üzere hem Türkiye hem de dünyada internet kullanımı ve internet tabanlı uygulamalar hızla artmıştır. Çevrimiçi olarak sunulan hizmetlerin kalitesi de buna paralel olarak artmaya devam etmektedir. Bu bağlamda şirketler, teknoloji ve yazılımı kendi çıkarları için kullanmaya başlamış, veri madenciliği gibi yöntemlerle kendilerine yarar sağlayacak verileri yorumlayarak hizmet kalitelerini arttırma yönünde adımlar atmışlardır. Veri madenciliğinin amacı, büyük veri setlerinden anlaşılır olmayan ancak yararlı olabilecek bilgilerin çıkarılması ve üretilmesidir. Bu bilgilerin çeşitli algoritmalar ile toplanmasını ve nitelendirilmesini kapsar. E-ticaret sistemlerinde müşteri değerlendirmesi, bir ürününün/hizmetin, satın alan ve kullanan müşteri tarafından verilen geri bildirimdir. E-Ticaret sistemlerinin önemli alanlarından birisi tüketici değerlendirmeleridir. Bu değerlendirmeler müşterilerin iyi ürünleri ve güvenilir satıcıları seçmelerine yardımcı olmaktadır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjecte-ticarettr_TR
dc.subjectmetin madenciliğitr_TR
dc.subjectürün yorumlarıtr_TR
dc.subjectsınıflandırmatr_TR
dc.titleE-TİCARET SİSTEMLERİNDE YAPILAN ÜRÜN YORUMLARININ METİN MADENCİLİĞİ UYGULAMASI İLE İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10423266.pdf2.43 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.