Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5276
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKoku Bansah, Emmanuel-
dc.date.accessioned2020-01-08T11:04:36Z-
dc.date.available2020-01-08T11:04:36Z-
dc.date.issued2018-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5276-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üç Nijerya şirketinde ürünün en baştaki fikir halinden piyasaya sürülmesine kadar geçen döneminde, yeni ürün geliştirme süreci araştırmasına odaklanmaktır. Şirketler Gıda üretim Şirketi X, sabun/deterjan üretim Şirketi Y ve pişirme şirketi olan Şirket Z’tir. Kullanılan teorik model Stage-Gate (Yeni Ürün Geliştirme) modeldir. Veri toplama süreci A/G ve farklı şirketlerden üretim ekipleri ile yapısal mülakatlara odaklandı. Mülakatlardan ve araştırma kıyaslamalarından sonra, üç şirketin ürünün en başındaki fikir üretiminden piyasaya sürülmesine kadar ki süreçte literatürde açıklanan Stage-Gate modelini izlediği ve kendi üretim süreçlerinde güncel ürün geliştirme süreçleri ve standartlarını kullandıkları ortaya çıkmıştır. Mülakatlardan elde edilen sonuçlar Colgate-Palmolive ve Unilever Plc. gibi standart şirketlerin ürün geliştirme süreçleri ile kıyas edilmiştir.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectÜrün Geliştirmetr_TR
dc.subjectFikir geliştirmetr_TR
dc.subjectTest etmetr_TR
dc.subjectReklam ve ürünü piyasaya sürmetr_TR
dc.subjectProduct developmenttr_TR
dc.subjectİdea generationtr_TR
dc.subjectTestingtr_TR
dc.subjectAdvertisement and product launchtr_TR
dc.titleDEVELOPING A PROMOTION STRATEGY FOR A NEW PRODUCT: USING THREE FIRMS IN NIGERIAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe aim of the study is focused on investigating the new product development processes involved in pushing a product from inception of the idea to full market launch of three Nigerian companies. The companies are titled Company X which is a food production company, Company Y which is a soap/detergent production company and Company Z which is a baking company. The theoretical model used is the Stage-Gate model. The data collection process focused on conducting structured interview with the R/D and production teams from the different companies. After the interview and research comparisons, it was found out that the three companies follows the model explained in the literature from idea generation to the product launch process and they made use of up to date product development processes and standards in their product processes. Results gathered from the interview were compared with other product development processes of standard companies like Colgate-Palmolive and Unilever Plc.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber79tr_TR
dc.identifier.bibliographictagKoku Bansah, Emmanuel, DEVELOPING A PROMOTION STRATEGY FOR A NEW PRODUCT: USING THREE FIRMS IN NIGERIA(2018), ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10241636.pdf1.4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.