Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/11834
Title: KIZ MESLEKİ VE TEKNİK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SALDIRGANLIK DAVRANIŞLARININ YORDAYICILARI SARIYER İLÇESİ ÖRNEĞİ
Authors: BOLAT, Esma
Issue Date: 2024
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Bir insana sözlü sataşmaktan canına kastetmeye kadar olan kötü niyetli eylemlerin tümü genel olarak saldırganlık olarak ifade edilir. Yapılan araştırmalar okullardaki saldırganlık davranışlarının son yıllarda artış gösterdiğini ortaya koymuştur. Bu araştırmanın amacı, kız mesleki ve teknik anadolu liselerindeki kız öğrencilerin baba eğitim seviyesi, sınıf düzeyi, sosyal medya bağımlılığı, aile içi şiddet düzeyi ve dönem sonu notlarının saldırganlığı yordayıp yordamadığını belirlemektir. Elde edilecek sonuçların meydana gelebilecek problemlere yönelik daha hızlı önlem almayı, halen meydana gelen vakaların sayısını azaltmayı içeren önleyici psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri ve psikoeğitim çalışmaları için kaynak oluşturabileceği düşünülmektedir. Çalışma, İstanbul ili Sarıyer ilçesindeki kız mesleki ve teknik anadolu liselerinde öğrenim gören 401 öğrenciden alınan veriler ile tamamlanmıştır. Çalışmada, ölçme aracı olarak KAR-YA Saldırganlık Ölçeği, Ortaöğretim Öğrencilerine Yönelik Aile İçi Şiddet Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu’ndan yararlanılmıştır. Pearson ve Spearman korelasyon analizleri, adımlı (stepwise) çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılmıştır. Sonuçta, babanın eğitim düzeyinin ve sınıf düzeyinin saldırganlığı yordamadığı, aile içi şiddet düzeyi, sosyal medya bağımlılık düzeyi ve dönem sonu notunun saldırganlığı yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Adımlı çoklu doğrusal regresyon analizi ile saldırganlığın en güçlü yordayıcısının aile içi şiddet düzeyi olduğu tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/11834
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10634901.pdf1.78 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.