Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10642
Title: HİKÂYELEŞTİRİLMİŞ ROBOTİK KODLAMA PROGRAMLARININ OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARININ SOSYAL - DUYGUSAL BECERİLERİNE ETKİSİ
Authors: YAMAN, Serkan
Issue Date: 2023
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde öğrenim gören çocuklara duygulara dayalı öğrenme yaklaşımına göre planlanan hikâyeleştirilmiş robotik kodlama programı uygulamasının çocukların sosyal duygusal becerilerine etkisinin belirlenmesi ve çocukların duygularını anlama sürecinin incelenmesidir. Araştırma 2022-2023 eğitim öğretim yılı içerisinde İstanbul ili Zeytinburnu ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Şehit İbrahim Yılmaz Anaokulu çocuklarından oluşmaktatır. Araştırmada 10 çocuk yer almaktadır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada duygusal verileri toplamak amacıyla “Denham Duygu Anlama Testi” kullanılmıştır. Sosyal beceri verilerini toplamak amacıyla ise araştırmacı tarafından geliştirilen toplam 28 adet açık uçlu soru kullanılmıştır. Araştırmanın nitel bulgularına göre çocukların duyguları anlama süreçlerinde duyguları somutlaştırarak ve örneklendirerek net bir biçimde tanımlayabildikleri gözlemlenmiştir. Nicel bulgulara bakıldığında ise uygulama öncesi yapılan ön testler ile uygulama sonrası yapılan son testler arasında anlamlı farklar olduğu gözlemlenmiştir. Hikâyeleştirilmiş robotik kodlama programlarının çocukların sosyal duygusal becerileri üzerinde önemli etkisi olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10642
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10552935.pdf3.49 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.