Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/10412
Title: | OKUL ÖNCESĠ DÖNEMDE ÇOCUKLARIN DĠJĠTAL KAYNAKLARDAN BĠLGĠ EDĠNMESĠ: TRT EBA ANAOKULU |
Authors: | HACIMEHMETOĞLU KANDEMİR, Meliha |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES |
Abstract: | Eğitim sistemi içerisinde teknoloji kullanımı uzun yıllardır devam etmektedir. Dijital kaynaklar olarak adlandırılan bu sistemler, radyo, televizyon, bilgisayar, telefon gibi kaynaklardır. Covid-19 pandemisinin tüm dünyayı sarmasıyla birlikte ülkemizde de eğitime bir süre ara verilmiĢ ve bu dönemde çocukların eğitimi için her eğitim seviyesinde dijital kaynaklardan yararlanılmıĢtır. Eğitim sistemimizin en alt kademesi olan anaokulu düzeyinde de uzaktan eğitimin gerçekleĢtirilmesi için dijital kaynaklardan biri olan televizyon yayınları kullanılmıĢtır. TRT EBA Anaokulu, Covid 19 salgını sırasında, okula eriĢimi sağlanamayan çocukların, erken çocukluk eğitimi alma fırsatlarından mahrum kalmaması için acil eylem planları dahilinde hayata geçirilen ilk televizyon anaokulu yayını olmuĢtur. Bu çalıĢmada okul öncesi dönemde çocukların dijital kaynaklardan bilgi edinmesi TRT EBA Anaokulu yayınları özelinde incelenmiĢtir. AraĢtırmada nitel analiz yöntemlerinden karĢılaĢtırma yöntemi kullanılmıĢ, veri analizi betimsel istatistik, tümevarım içerik analizi ile gerçekleĢtirilmiĢtir. 25 okul öncesi öğretmenin görüĢü alınarak yapılan araĢtırma sonucunda TRT EBA Anaokulu programlarının Fen-Matematik, Türkçe Dil, Oyun, Ailece KuĢağı, EBA LAB gibi etkinlikler ve bu etkinliklerde kullanılan materyallerin çocukların yaĢına uygun, çocuk menfaatini, mevcut okul öncesi eğitim programını desteklediği, çocukların geliĢimine ve eğitim gereksinimlerine uygun olduğu görüşleri i belirtilmiştir |
URI: | http://hdl.handle.net/11547/10412 |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10506478.pdf | 987.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.