Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10381
Title: YAZMA ÖNCESİ HAZIRLIK AŞAMASINDA KULLANILAN YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZMA BAŞARISINA VE YAZMAYA YÖNELİK TUTUMUNA ETKİSİ
Authors: HADDUR, Çiğdem
Issue Date: 2022
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu araştırmanın amacı, yazma öncesi hazırlık aşamasında kullanılan yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin yazma başarısına ve yazmaya yönelik tutumuna etkisini tespit etmektir. Yarı deneysel desen ile tasarlanan araştırmada nicel veri toplamak amacıyla 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Ölçeği ve Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın araştırma grubunu İstanbul ili sınırları içinde bir devlet ilkokulunun 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya toplam 53 öğrenci katılmıştır. İki sınıfta gerçekleştirilen araştırmada bir sınıf deney grubu bir sınıf ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrencileri 28, kontrol grubu öğrencileri 25 öğrenciden oluşmuştur. Deney grubunda öğrencilerle yaratıcı drama uygulamaları ile yazma çalışmaları yapılırken kontrol grubu müfredata uygun olarak eğitim öğretime devam etmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı ile Shapiro-Wilk Normallik testi, Mann Whitney U, Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ve t testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, kullanılan yaratıcı drama yönteminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma başarısını olumlu yönde etkilediğini ve desteklediğini göstermektedir. Altı haftalık yaratıcı drama uygulamaları sonunda deney grubu öğrencilerinin yazmaya ilişkin tutum düzeylerinde anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/10381
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10501074.pdf2.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.