Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10036
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKAVAK, Ahmet-
dc.date.accessioned2023-08-21T08:29:05Z-
dc.date.available2023-08-21T08:29:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/10036-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, göç almış bölgelerde çalışan branş öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerini belirlemek, göçle birlikte ortaya çıkan sorunlar ile öğretmenlerin iş doyumuna etkilerini incelemektir. Çalışmaya İstanbul ili Sultangazi ilçesinde devlet okullarında görev yapan 216 öğretmen ve eğitim yöneticisi katılmıştır. Araştırma verileri Minnesota İş Doyum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde varsayımlar kontrol edildikten sonra parametrik olan istatistik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonucuna göre katılımcıların iş doyumu düzeyleri “yüksek” olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte erkek öğretmenlerin genel ve dışsal doyum düzeyleri kadın öğretmenlere göre daha yüksektir. Unvanlarına göre iş doyum düzeylerine bakıldığında, öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri eğitim yöneticilerinden daha düşüktür. Yaş, mesleki kıdem, medeni durum ve eğitim durumu değişkenlerine göre ise öğretmenlerin iş doyum düzeyleri arasında fark bulunmamıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectKAVAKtr_TR
dc.subjectAhmettr_TR
dc.titleGöç Alan Bölgelerde Çalışan Branş Öğretmenlerinin İş Doyumu: Sultangazi Örneğitr_TR
dc.typeArticletr_TR
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
408.pdf349.15 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.